tisdag 3 september 2013

September GDT for Wee Stamps.

Det är en ära för mig att visa mitt första kort som en av Wee Stamps gäst design team för september och jag hoppas ni kommer att gilla det och följande wee stamps kort som jag kommer att visa denna månad.
Mitt första kort är med stämpeln Hopeful som du kan köpa som digital stämpel via wee stamps webshop,
som card topper på hobby house och alla wee stamps bilder finns även som gummistämplar genom Whimsy stamps, 

It is an honor for me to show you my first card as one of the Wee Stamps Guest design Team (GDT) for september and I hope you will enjoy this and the following wee stamps card that I will show you this month.
My first card is with the stamp Hopeful, you can buy her as a digital stamp at wee stamps webshop,

as a card topper at the hobby house  and all wee stamps images will be also available as rubber stamps through Whimsy stamps


Jag gjorde ett stafflikort i lila och använde mig av lila och vitt cardstock. Mönster papper från Bildmålarna (flowers of spring dusty pink sky) Ramen är en spellbinder die (radiant rectangles).


I made an easel card in purple and used purple and white cardstock. Paper patterns from bildmalarna (flowers of spring dusty pink sky) The frame is a spellbinder die (radiant rectangles)



Jag jar färglagt med MCP faber castell pennor förutom huden där jag använd copics E000, E00, E21 och sedan skuggat med pennor.

I have colored with MCP faber castell pencils except for the skin where I used copics E000, E00, E21 and then pencils for some shadows.



Jag har dekorerat med lila blommor i hörnet.

I decorated with some purple flowers in the corner.



 Insidan av kortet är med en textstämpel från Bildmålarna.

Inside the card is a stamp from bildmålarna in swedish and in english it is "You are the sun in my day, the wind in my sky, the wave in my ocean and the rhythm in my heart.


What i used in this card was following:
Wee stamp Hopeful
Stamp from Bildmalarna
Papers from bildmålarna (flowers of spring dusty pink sky
Purple and white cardstock
Spellbinders radiant rectangels
Stickles diamond
Butterfly charm
Purple organza bow
Roses and other flowers
Purple pearls
Pieces from magnolia die bon voyage doohickeys cutting die.


Har ni inte besökt Sylvia Zets wee stamps blogg så gör gärna det. Där kan du hitta de andra i teamet och dem innan oss. Underbara alster och en massa inspiration med alla underbara stämplar från wee stamps.

If you have not visited Sylvia Zets wee stamps blog please do so. There you can find the rest of the team and teams before us. Wonderful creations and inspirations with all the adorable wee stamps.

Hugs Pia Puma

5 kommentarer:

  1. Så himla fint kort du gjort gillar färgen skarpt.

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till ditt uppdrag!!!!
    Helt underbart kort och så snyggt färglagt
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till dig med ditt uppdrag. Kortet är så snyggt och blommorna har du fått till väldigt snyggt, motivet är fint målad. Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Så himla fint kort !! En teknisk fråga :) hur får du kortens fram o baksida att hänga samma och kunna låta det stå upp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör kortet i två etapper kan man säga. Basen är dubbelvikt men ena sidan är vikt även den på hälften. På den sätter jag framsidan så att den går att vika upp. Jag tror det finns beskrivningar på dem med namnet stafflikort. Jättelätt att göra.

      Radera