söndag 27 april 2014

Scrapträff

Ja nu är jag hemma efter en intensiv scrapträffshelg som anordnades av Mia på Ms Agnes (fd Hobbyhärvan) Otroligt kul att träffa underbara vänner igen och det blev en hel del goa skratt under allt pysslande.

På lördagen anordnades det tre tävlingar. Skisstävling, Bingo och en chalkboardtävling. Själv hann jag bara med ett bidrag och valde då bingon. Mina tre olika som jag skulle följa var stämpelmotiv, tag och die så jag målade en magnoliastämpel som tog bara den 2 h så kanske inte undra på att jag inte hann tävla i något mer.

Så här såg mitt bidrag ut.



Min underbara rosettdie från magnolia som jag bara älskar. Prydde med en dekoration som jag gjort med en silikonform och papperslera. Sprayat sedan med distress ink och penslat med inka gold platinum.




 Här är en av mina ramar som jag gjort med pappersleran med.




Löv i papperslera och sen valde jag blommor i svart och grått. Rosorna har jag haft lite vitt embossingpulver på med. Tagsen som skulle vara med ser ni här också.




Valde en hörndie som jag satt lite utanför och sedan ett hörn i papperslera innanför. Fjärilen är egentligen en med två vingar men den gick sönder vilket inte gjorde så mycket då jag kunde sätta fjärilen som om den hade vingarna ihop.




Här ser man min färgläggning lite bättre som jag gjort med distress ink.




Insidan som jag gjort ganska enkel men ändå passar framsidan.



.
När tävlingsbidraget var färdigt satt jag och pysslade ihop en passande tag




Åter igen rosetten med dekorationen.



Blommor och figurer i papperslera. Fågelholken passade in på pappret med fåglarna tyckte jag.



Hörn i papperslera.




Även här valde jag en hörndie men satte den utanför som extra piff.




På söndagen så var det två tävlingar. En skisstävling och sen en tävling där man skulle ha en bild/foto av ett djur och det skulle innehålla blommor men inga färdiga utan egengjorda. Jag valde ju givetvis tävling två och tog min älskade magnoliavoove som bild.




Här ser ni vovven med en rosett i rosa.




 Mina egengjorda blommor med retrostansen färglagda med distress ink och sen embossat med vitt ovanpå.




Insidan.




Måste tacka Mia med designteam och alla som kom, mina underbara vänner vid bordet, lunch och middagsvänner för en helt underbar helg. 

Kram Pia Puma

4 kommentarer:

  1. Wow, fabulous cards! I love the spaniel card best as I have spaniels! Xxx

    SvaraRadera
  2. Underbart vackra kort! Jag förstår att ni hade roligt. :) kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Beautiful projects - you obviously had a great time!
    xx

    SvaraRadera
  4. Helt underbart vackra alster. Å jag kan lova er som inte sett dom live att dom är ännu bättre live. Tack för en mycket trevlig helg och gott sällskap. Syns i maj. Många Kramar Louise

    SvaraRadera